VAIK┼▓ GYNIMO DIENA

Visi vaikai yra svarb┼źsÔÇŽ jie turi teis─Ö ┼żaistiÔÇŽ jie turi teis─Ö b┼źti laimingi…

Vasara prasideda gra┼żia ┼ívente ÔÇô Tarptautine vaik┼│ gynimo diena.┬á Tai priminimas visuomenei apie b┼źtinyb─Ö saugoti ir gerbti vaik┼│ teises.┬á Jau tapo tradicija, kad ┼íi─ů dien─ů vaikams organizuojamos ─»vairios ┼ívent─Śs, linksmi u┼żsi─Śmimai.

┬áM┼źs┼│ dar┼żelio vaikai su ugdytojais┬á irgi pamin─Śjo ┼íi─ů dien─ů. Jie dar┼żelio kieme smagiai praleido laik─ů ÔÇô p┼źt─Ś muilo burbulus, ┼íoko, savo svajones ┬ápie┼í─Ś su kreidel─Śmis, tap─Ś gua┼íu ant pl─Śvel─Śs, patirdami daug teigiam┼│ emocij┼│. Leidome vaikams suprasti, kad jie yra svarb┼źs, kad mes juos mylime ir mums ne tas pats, kaip jie jau─Źiasi.┬á Tegu visi vaikai b┼źna sveiki ir laimingi.

 

GAMINOME PIENO KOKTEILIUS

Tel┼íi┼│ lop┼íelio-dar┼żelio ,,Nyk┼ítukasÔÇŁ ÔÇ×Ki┼íku─Źi┼│ÔÇŁ ┬áir ÔÇ×E┼żiuk┼│ÔÇŁ grupi┼│ vaikai kartu su sveikatos specialiste gamino sveikuoli┼íkus pieno kokteilius. Pieno kokteiliui buvo pasirinkti produktai, kurie gerai ┼żinomi vaikams, tai bananai,┬á ┼íilauog─Śs, ┼íaldytos namin─Śs bra┼ík─Śs ir svarbiausias ingredientas ÔÇô pienas. Vaikai noriai ragavo pa─Źi┼│ pagamintus kokteilius bei pavai┼íino kitus dar┼żelio vaikus.

Sveikatos specialist─Ś Genovait─Ś Jonu┼íien─Ś

 

SUSIPA┼ŻINIMAS SU K. PRANIAUSKAIT─ľS VIE┼á─äJA BIBLIOTEKA

┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á ÔÇ×E┼żiuk┼│ÔÇť grup─Śs vaikai kartu su aukl─Śtojomis, u┼żbaigdami savait─Ö skirt─ů kalbos ir knygos pamin─Śjimui, apsilank─Śme Tel┼íi┼│ K. Praniauskait─Śs vie┼íojoje bibliotekoje.┬á ─îia mus pasitiko vaik┼│ skyriaus ved─Śja R┼źta, bei specialist─Ś Monika. ┼áe┼í─Śli┼│ teatro pamokoje visi drauge k┼źr─Śme lietuvi┼│ liaudies pasak─ů ÔÇ×Rop─ŚÔÇť, spalvinome, ┼żaid─Śme su ┼íviesos stalu, vart─Śme knygeles. Po to susipa┼żinome su bibliotekos erdv─Śmis, steb─Śjome miest─ů po teleskop─ů.

┬á┬á┬á ┬á ┬á ┬á ┬á┬á Vaikai gr─»┼żo laimingi ir suprasdami, kad bibliotekoje galima ne tik knygas pasiimti, bet ir smagiai praleisti laik─ů.

Vyr. aukl─Śtoja S. Paulauskien─Ś

 

VELYKINIS RYTMETYS ÔÇ×JEI MARGU─îIAI NERIED─ľS, TAI VAIKU─îIAI NEDID─ľSÔÇť

Rid rid rid margi margu─Źiai,
O ─Źia ─Źia ma┼żi vaiku─Źiai –
Jei margu─Źiai neried─Śs,
Ir vaiku─Źiai nedid─Śs! (M. Vainilaitis)

┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á ┼á. m. baland┼żio 23 d. m┼źs┼│ lop┼íelio-dar┼żelio kiemas buvo pilnas margu─Źi┼│ ir puikiai nusiteikusi┼│ vaiku─Źi┼│. ┼ávie─Źiant saulutei, skambant muzikai visi rinkose kieme, kur j┼│ lauk─Ś Velyk┼│ ki┼íkis, bei Velyk┼│ bobut─Ś. Persona┼żai supa┼żindino vaikus su Velyk┼│ tradicijomis, papro─Źiais, m─»sl─Śmis, ap┼ílakst─Ś kiekvien─ů vandeniu, bei pasupo paklod─Śse, kad b┼źt┼│ visus metus sveiki, linksmi, bei guv┼źs. V─Śliau vaiku─Źiai buvo pakviesti ─» ┼íe┼íias stoteles, kuriose suposi s┼źpuokl─Śmis, lenktyniavo estafet─Śse, rideno margu─Źius, margino did┼żiul─» kiau┼íin─», pie┼í─Ś kreidel─Śmis, bei vai┼íinosi kiau┼íiniene.

┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á ┼ávent─Śs gale buvo i┼írinkti gra┼żiausi margu─Źiai, bei kiekvienas apdovanotas medaliu ir sald┼żia dovan─Śle.

Vyr. aukl─Śtoja Sandra Paulauskien─Ś

 

T─ľVAI VAIDINA VAIKAMS

ÔÇ×Pel─Śd┼żiuk┼│ÔÇť grup─Śje antri┬á metai┬á puosel─Śjama gra┼żi tradicija, apjungianti ┼íeim─ů ┬áir dar┼żel─». Gra┼żioji Raudonkepurait─Ś, Pilkasis vilkas, t─Śtis, mama, senel─Ś, med┼żiotojai ÔÇô pasakos persona┼żai. Juos ─»k┼źnijo vaiku─Źi┼│ t─Śveliai ÔÇô ┼Żevile, Romena, Irenijus, D┼żaneta, Regina, Ksavera. Prie j┼│ prisijung─Ś┬á pedagog─Śs Virginija, Dalia ir j┼│ pad─Śj─Śja Rasa. Vaiku─Źiai atliko pauk┼íteli┼│, vabaliuk┼│ ir g─Śli┼│ vaidmenis. D─Śkojame t─Śveliams u┼ż pastangas pab┼źti ┬ákartu, suteikti d┼żiaugsm─ů savo vaikams. Buvo be galo smagu.

┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Prie┼ímokyklinio ugdymo┬á pedagog─Śs Dalia ir Virginija

 

┼áVEDI┼áKAS STALAS – GALIMYB─ľ RINKTIS

Lop┼íelio-dar┼żelio ,,Nyk┼ítukasÔÇť ┬á grup─Śse ┬ápad─Śtas ugdyti vaik┼│ savaranki┼íkumas piet┼│ valgymo metu, kuris suteik─Ś galimyb─Ö rinktis tas salotas, kokias m─Śgsta. ┬áVaikai buvo mokomi dar┼żovi┼│ pasirinkimo ÔÇ×┼ávedi┼íko staloÔÇť principu, visi jaut─Śsi laisvai, tod─Śl ir apetitas buvo geresnis.

Sveikatos specialist─Ś Genovait─Ś Jonu┼íien─Ś

 

SOSIT─ľKA ┼ŻEMAITOKA

Siekiant i┼ísaugoti ir populiarinti ┼żemai─Źi┼│ tarm─Ö baland┼żio 5 dien─ů lop┼íelyje ÔÇô dar┼żelyje vyko renginys, skirtas ┼żemai─Źi┼│ tarm─Śs 800-osioms metin─Śms pamin─Śti. Vaikai susipa┼żino su ┼żemai─Źi┼│ v─Śliava ir jos simboliais. At─Śjusi ÔÇ×me┼íkaÔÇť (aukl─Śtoja Lina Samo┼íkien─Ś) papasakojo, kod─Śl ┼Żemaitijoje me┼íka laikoma ┼íventu gyv┼źnu ir kiek daug jos simboli┼│ pasisl─Śpusi┼│ m┼źs┼│ mieste. Ma┼żieji ugdytiniai klaus─Śsi keistai skamban─Źi┼│ ┼żemaiti┼ík┼│ ┼żod┼żi┼│ ir tur─Śjo pasakyti, k─ů jie rei┼íkia. Vaikai dainavo ┼Żemai─Źi┼│ kra┼íto dainas (paruo┼í─Ś muzikos mokytoja Alma Gustien─Ś), ┼żaid─Ś ┼żaidimus, ratelius, klaus─Śsi pasakojim┼│, atliko ─»vairias u┼żduotis, kurios suk─Śl─Ś daug teigiam┼│ emocij┼│. U┼ż ┼żemai─Źi┼│ kalbos puosel─Śjim─ů vaikai gavo dovan┼│, balto s┼źrio ir medaus stiklain─».

Kiekviena ┼ívent─Ś atne┼ía vaikams ne tik d┼żiaugsmo, bet ir suteikia ┼żini┼│ ÔÇô to mes ir siekiame.

┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Aukl─Śtoja: Danguol─Ś Labanauskien─Ś

 

ÔÇ×E┼ŻIUK┼▓ÔÇť I┼áVYKA ─« ┼ŻEMAI─îI┼▓ MUZIEJ┼▓ ÔÇ×ALKAÔÇť

Vis da┼żniau girdime prana┼íyst─Ö, jog XXI am┼żius ÔÇô etnini┼│ bendruomeni┼│ egzistavimo pabaigos am┼żius. Tad nuo m┼źs┼│ vis┼│ bendr┼│ pastang┼│ ÔÇô m┼źs┼│ savimon─Śs gilumo, ry┼żto nuolat ┼íviestis ir ┼íviesti, stipr─Śti ir stiprinti savo teritorij─ů, kalb─ů, papro─Źius priklauso, kiek ilgai mes gal─Śsime kalb─Śti apie ┼żemaiti┼ík─ůj─» identitet─ů (dr. Rimantas Balsys).

Nor─Śdami prisid─Śti prie ┼żemai─Źi┼│ kalbos, tradicij┼│ i┼ísaugojimo vis─ů savait─Ö paskyr─Śme temai apie ┼Żemaitij─ů. O penktadien─» i┼ísiruo┼í─Śme ─» ┼żemai─Źi┼│ muziej┼│ ÔÇ×AlkaÔÇť. Ten mus maloniai sutiko gid─Ś Ajida, kuri papasakojo apie savit─ů ┼Żemaitijos istorijos raid─ů, supa┼żindino su ┼íio kra┼íto gamta, ┼żmoni┼│ buitimi bei turtinga meno k┼źrini┼│ kolekcija. Gr─»┼żdami aplank─Śme Mas─Źio e┼żero pakrant─Ö, pasigro┼ż─Śjome kra┼ítovaizd┼żiu.

Tikim─Śs, kad ÔÇ×E┼żiuk┼│ÔÇť grup─Śs vaikai nepamir┼í – kou jauns ─Ś┼ímuoksi, sens neo┼żmir┼íi.

Vyr. aukl─Śtoja S. Paulauskien─Ś

 

VAIK┼▓ SU LAIKYSENOS SUTRIKIMAIS U┼ŻSI─ľMIMAI LOP┼áELYJE-DAR┼ŻELYJE ÔÇ×NYK┼áTUKASÔÇť

Kaip i┼ívengti stuburo skausmo bei stuburo i┼íkrypimo vaikams? Kaip priprasti prie taisyklingos laikysenos? Lop┼íelio/dar┼żelio ÔÇ×Nyk┼ítukasÔÇť sveikatos specialist─Ś organizuos sveikatos stiprinimo u┼żsi─Śmimus, skirtus skeleto ir raumen┼│ sutrikimus turintiems vaikams. Nesud─Śtingi kineziterapijos pratimai ydingai laikysenai koreguoti bus atliekami dar┼żelio akt┼│ sal─Śje, penktadieniais. Grup─Ö sudarys 11 vaik┼│.. Ankstyvojoje stadijoje pasteb─Śti laikysenos sutrikimai yra lengvai i┼ítaisomi, ta─Źiau nekoreguojami jie gali i┼ísivystyti ─» rimtas ligas, galin─Źias tur─Śti neigiam─ů poveik─» tolimesnei vaiko sveikatai.

Sveikatos specialist─Ś Genovait─Ś Jonu┼íien─Ś

PRIE┼áMOKYKLINUKAI PRISIMIN─ľ RANK┼▓ HIGIEN─ä

Vaikai ┼żino, kad b┼źti sveikam, pirmiausiai reikia┬á b┼źti ┼ívariam ir tvarkingam. Tod─Śl kovo 26 ÔÇ×Drugeli┼│ÔÇť ir ÔÇ×Pel─Śd┼żiuk┼│ÔÇť grupi┼│ vaikai, susitik─Ö su visuomen─Śs sveikatos prie┼żi┼źros specialiste kalb─Śjosi, diskutavo apie ┬árank┼│ ┼ívar─ů ir asmens higien─ů. Jie su┼żinojo, ┬ákokiomis ligomis galima susirgti jeigu neplausime rank┼│, bei i┼í kur ant rank┼│ atsiranda mikrobai. Vaikai mok─Śsi, ┬ákaip ir kiek laiko plauti rankas, su┼żinojo, kad yra rank┼│ plovimo taisykl─Śs, o specialist─Śs padedami jie lavino jau turimus rank┼│ plovimo ─»g┼źd┼żius. Labiausiai prie┼ímokyklinukus sudomino ┬ámikroskopas, kuriuo pasinaudota siekiant vaizd┼żiai parodyti mikroorganizmus gyvenan─Źius ┼żarnyne ir suprato, kaip svarbu plauti rankas.

Sveikatos specialist─Ś Genovait─Ś Jonu┼íien─Ś