VIZIJA
Gera kaip namie – kur auga sveikas, sėkmingas ir laimingas vaikas
MISIJA
Å iuolaikiÅ¡ka ugdymo įstaiga, kurianti palankiÄ… ir įtraukianÄiÄ… aplinkÄ…, glaudžiai bendradarbiaujanti su Å¡eima, skatinanti socialinį–emocinį, fizinį, kÅ«rybinį, intelektualinį vaiko augimÄ….
UGDYMĄ(SI) GRINDŽIANČIOS VERTYBĖS
Mūsų vertybės kalba apie tai, kas esame ir kuo siekiame būti; nesvarbu, ar esame vaikas, mokytojas, darbuotojas, mama ar tėtis. Vertybės padeda mums mokytis kartu ir keliauti per gyvenimą. Vaikų ugdymasis grindžiamas požiūrio į vaiką ir jo ugdymą(si) sąlygotomis vertybėmis: vaiko orumas; bendruomeniškumas, demokratija ir pilietiškumas; lygiateisiškumas ir teisingumas; kultūrinis tapatumas; pagarba, tolerancija ir atvirumas įvairovei; saviraiškos laisvė; lygiavertis dalyvavimas.
Å ios vertybÄ—s padeda sukurti įtraukiÄ…, saugiÄ… ir palaikanÄiÄ… aplinkÄ…, kurioje kiekvienas bendruomenÄ—s narys – ypaÄ vaikai – gali augti, mokytis ir realizuoti savo potencialÄ…. Vadovaujantis Å¡iomis vertybÄ—mis, užtikrinamas teisingumas, pagarba, stipri bendruomenÄ— ir darni socialinÄ— aplinka. Jos atspindi siekį kurti geresnÄ™ visuomenÄ™, kuri remiasi solidarumu, įvairove ir atsakomybe vienas už kitÄ….
MŪSŲ POŽIŪRIS Į VAIKĄ IR JO UGDYMĄ(SI)
LopÅ¡elis-darželis „NykÅ¡tukas“ – modernus, atviras pokyÄiams, visuomenei. Tai inovatyvi, tvari, tradicijas puoselÄ—janti įstaiga, sudaranti sÄ…lygas formuotis kÅ«rybingai, atsakingai, atvirai, pasirengusiai ateiÄiai asmenybei. LopÅ¡elis-darželis prieinamas ikimokyklinio ir prieÅ¡mokyklinio amžiaus TelÅ¡ių miesto ir rajono vaikams nuo 1 iki 7 metų. Vaikų ugdymo(si) sunkumus padeda sprÄ™sti logopedas, specialusis pedagogas, mokinio padÄ—jÄ—jas.
Įstaigoje daug dėmesio skiriama vaikų emocinių ir socialinių kompetencijų, sveikos gyvensenos įgūdžių formavimui, fizinės sveikatos ugdymui. Siekiant, kad ugdomi vaikai įgytų daugiau socialinių ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, skatinant jų pozityvų elgesį bei siekiant geresnės emocinės savijautos, įstaigoje įgyvendinamos tarptautinės vaikų socialinių gebėjimų ugdymo programos „Kimochi“, „Zipio draugai“ ir kiekvienoje grupėje įdiegti saviti socialinių emocinių kompetencijų ugdymo metodai.
PRIORITENINÄ–S VEIKLOS KRYPTYS
ï‚· patirtinio ugdymo koncepcijÄ… atliepiantis STEAM, LEGO sriÄių (gamtamokslinis, technologinis, inžinerinis, meninis ir matematinis) ankstyvasis ugdymas, kuris yra integruojamas per kasdieninÄ™ rutinÄ…, žaidimus, patirtinÄ™ veiklÄ…, paÄių ir socialinių partnerių organizuojamus projektus;
 mokykla be sienų – koncepcija pabrėžianti ugdymo turinio plėtojimą netradicinėse aplinkose, už įstaigos ribų. Ši praktika apima ekskursijas, pažintines išvykas į parkus, muziejus, ūkinius objektus ar kitą vaikams įdomią aplinką;
 lauko pedagogikos koncepcija orientuota į vaikų ugdymą gamtinėje aplinkoje, siekiant stiprinti ryšį su gamta, fizinį aktyvumą ir kūrybinį mąstymą. Veiklos organizuojamos lauke, nepriklausomai nuo oro sąlygų, o mokymosi turinys integruojamas per praktines, tyrinėjimo, atradimų veiklas. Vaikai mokosi stebėdami aplinką, eksperimentuodami ir aktyviai veikdami lauke, įtraukiant tiek gamtamokslinius, tiek meninius bei socialinius aspektus.
SAVITUMAS
Darželis iÅ¡siskiria pozityvia atmosfera, ugdymo naujovių taikymu, turtinga edukacine ir inovatyvia aplinka, ugdomųjų priemonių gausiomis vaikų grupių patalpomis, darnia, bendraujanÄia ir bendradarbiaujanÄia bendruomene, motyvuota ir profesionalia komanda, kuri stengiasi, kad kiekvienas vaikas jaustųsi laukiamas, jam bÅ«tų suteikiamas individualus dÄ—mesys, palaikymas ir pagalba, užtikrinant visapusiÅ¡kÄ… ugdymÄ…si ir gerovÄ™, taikant veiksmingus vaikų kompetencijų ir atskirų pasiekimų grupių ugdymo bÅ«dus, Å¡iuolaikines ugdymo strategijas.
LopÅ¡elis-darželis yra unikalus tuo, kad jame taikoma vaiko raidos ir ugdymo teorijų įvairovÄ— bei holistinÄ— praktika, kurios pagrindas – ugdymo turinio vienovÄ—. Ikimokyklinio ugdymo programa remiasi konstruktyvizmo, sociokultÅ«rine ir socialine kognityvine raidos teorijomis. Remiantis J. Piaget konstruktyvizmo teorija, vaikas yra aktyvus savo žinojimo kÅ«rÄ—jas – jis mokosi per asmeninÄ™ patirtį ir aktyviai konstruoja savo supratimÄ… apie pasaulį. SociokultÅ«rinÄ— teorija, kuriÄ… plÄ—tojo L.Vygotskis, pabrėžia, kad socialinÄ—s sÄ…veikos yra esminÄ—s vaiko psichikos raidai. Vaikas vystosi aktyviai bendraudamas su aplinka ir per Å¡ias sÄ…veikas formuoja savo asmenybÄ™ bei pleÄia gebÄ—jimus. SocialinÄ— kognityvinÄ— teorija, taip pat artima L. Vygotskio požiÅ«riui, teigia, kad vaikas suvokia pasaulį sinkretiÅ¡kai, kaip visumÄ…, ir žinias apie jį kuria bendradarbiaudamas su
LOPÅ ELIO-DARŽELIO „NYKÅ TUKAS” HIMNAS
