Priešmokyklinis ugdymas

Priešmokyklinio ugdymo tikslas – užtikrinti optimalią vaiko raidą, atsižvelgiant į jo asmens unikalumą ir ugdymosi poreikius, padėti pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje.

Ugdymas vyksta priešmokyklinėje grupėje pagal priešmokyklinio ugdymo programą, trukmė – vieneri metai, minimali porgramos trukmė  640 val.

Programoje ugdymo turinys yra paremtas šiais principais: socialinio kultūrinio kryptingumo, individualizavimo, integralumo, kontekstualumo, sąveikos. Programos ugdymo turinys kaip ir ankstesniame dokumente yra orientuotas į bendrųjų – vaiko socialinę, sveikatos, pažinimo, komunikavimo ir meninę – kompetencijų ugdymą. Kompetencijos ir bendrieji gebėjimai ugdomi integraliai, visos spontaniškos ir organizuotos vaiko veiklos metu, ne tik priešmokyklinio ugdymo grupėje ar kitoje ugdymo vietoje, bet ir renginiuose, sporto varžybose, kelionėse, išvykose, taip pat namuose, šeimoje. Naujoje programoje labai didelis dėmesys skiriamas vaiko emocinio intelekto ugdymui, jo psichoemocinei būsenai. Taip pat pabrėžiama, kad ugdymo turinys turi būti individualizuotas – pritaikytas kiekvienam vaikui, atsisakyta akademinio ugdymo, glaudžiau bendradarbiaujama su šeima.

Programos veiklos sritys:

  • sveikata (sveikatos ir sveikos gyvensenos sampratos diegimas, psichikos, socialinÄ—s, fizinÄ—s sveikatos ugdymas, sveikos mitybos principų diegimas, veiklos ir poilsio derinimas, asmens ir aplinkos Å¡varos klausimų sprendimas);
  • pažinimas (domÄ—jimosi, smalsumo skatinimas, tyrinÄ—jimas, informacijos rinkimas, mokymasis apdoroti informacijÄ…, refleksija, interpretacija, kÅ«rybiÅ¡kas taikymas);
  • komunikavimas (kalbos suvokimas ir kalbÄ—jimas, skaitymo ir raÅ¡ymo pradmenys);
  • meninis ugdymas (dailÄ— ir kitos vaizduojamojo meno rūšys, muzika, Å¡okis, vaidyba).

Ugdomoji veikla yra vientisas procesas. Jis neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai.

Ugdymo turinys pritaikomas kiekvienam vaikui ir bendram grupės lygiui. Turinio pritaikymas vaikui remiasi geriau susiformavusiais jo gebėjimais ir patirtimi, taip siekiant kompensuoti ir neutralizuoti pastebėtas ugdymosi spragas. Vaiko ugdymosi poreikiai nustatomi per mėnesį jam pradėjus lankyti priešmokyklinę grupę, stebint jo kasdienę veiklą ir analizuojant darbelius.

Ugdymo turinys visai grupei pritaikomas orientuojantis į bendrus grupÄ™ lankanÄių vaikų poreikius ir ypatumus. Kitakalbiams ir miÅ¡rių kalbiniu požiÅ«riu Å¡eimų vaikams sudaromos jų valstybinÄ—s kalbos mokÄ—jimo lygį atitinkanÄios nuoseklios lietuvių kalbos ugdymo(si) programos. Lietuvių kalbos kaip valstybinÄ—s kalbos mokymuisi turi bÅ«ti skiriamos ne mažiau kaip 4 valandos per savaitÄ™. SocialinÄ—s rizikos grupÄ—s Å¡eimų vaikams socialiniai įgÅ«džiai ugdomi sustiprintai ir yra taikomi specialÅ«s emocinÄ—s paramos bÅ«dai, žaidimo ir meno terapija. Specialiųjų poreikių vaikams numatomos stimuliuojanÄio, korekcinio, reabilitacinio ugdymo priemonÄ—s.

PrieÅ¡mokyklinis ugdymas yra privalomas nuo 2016 m. rugsÄ—jo 1d., pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai, atskiru tÄ—vų praÅ¡ymu gali bÅ«ti teikiamas ne anksÄiau, negu  tais kalendoriniais metais sueina 5 metai;

Dokumentai paslaugai gauti – tėvų prašymas dėl vaiko priėmimo, gimimo liudijimo kopija.
Paslaugos gavėjas – priešmokyklinio amžiaus (5 -7 m.)  vaikai.
Už paslaugą atsakinga – įstaigos direktorė.
Paslaugos teikimą reglamentuojantys teisės aktai – Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys  priešmokyklinį ugdymą.

PRIEÅ MOKYKLINIO UGDYMO TVARKOS APRAÅ AS

Telšių lopšelio – darželio “Nykštukas†mokytojai priešmokyklinio ugdymo procese taiko  integruotą ugdymo(si) priemonių komplektą OPA PA! – parengtą pagal naują Priešmokyklinio ugdymo programą.

Komentavimo galimybė išjungta.