Vizija
Lopšelis-darželis „Nykštukas“ – tai šiuolaikiška ir bendradarbiaujanti ikimokyklinio
ugdymo įstaiga, siekianti visuminio vaiko ugdymo, taikant H. Gardnerio daugialypio intelekto teoriją.
Misija
Lopšelis-darželis „Nykštukas teikia kokybiškas ir kvalifikuotas ikimokyklinio ir
priešmokyklinio amžiaus vaikų visapusiško ugdymo(si) paslaugas siekiant, jog kiekviena vaiko diena praleista ugdymo įstaigoje būtų įdomi, savita, suteikianti žinių, gerų emocijų, skatinanti rūpintis savimi ir draugais, mokanti pajusti grožį ir gėrį.
Vertybės, filosofija, išskirtinumas.
„Ar girdÄ—jot, kad vaikas sudarytas iÅ¡ Å¡imto? Vaikas turi Å¡imtÄ… kalbų, Å¡imtÄ… rankų, Å¡imtÄ… minÄių, Å¡imtÄ… bÅ«dų galvoti, žaisti ir kalbÄ—ti, Å¡imtÄ…, visuomet Å¡imtÄ… bÅ«dų girdÄ—ti, žavÄ—tis ir mylÄ—ti, Å¡imtÄ… džiaugsmų dainuoti ir suprasti, Å¡imtÄ… pasaulių atrasti, Å¡imtÄ… pasaulių iÅ¡rasti, Å¡imtÄ… pasaulių įsivaizduoti. Vaikas turi Å¡imtÄ… kalbų.â€Â Loris Malaguzzi Reggio Emilia sistemos įkvÄ—pÄ—jas
Prioritetas. Sėkmingo darželio kūrimas, užtikrinant ugdytinio asmenybės atskleidimą ir augimą.
Nuo 2016 m. lopÅ¡elis-darželis „NykÅ¡tukas“ ugdyme pradÄ—jo taikyti Reggio Emilia metodus. Reggio Emilia sistemos įkvÄ—pÄ—jas yra pedagogas Loris Malaguzzi, teigiantis, kad vaikas turi mažiausiai Å¡imtÄ… kalbų. Tai – menas, muzika, Å¡okis, konstravimas, raÅ¡ymas, kalbÄ—jimas, dainavimas, drama, Å¡eÅ¡Ä—lių teatras… Pasak žymiojo pedagogo, kiekvienas vaikas yra unikalus, atviras, trokÅ¡tantis žinių, kupinas smalsumo ir nuostabos, noro bendrauti ir pažinti. Jis mokosi vertinti save, pagrįsti savo nuomonÄ™, kritiÅ¡kai mÄ…styti, taÄiau tuo paÄiu ir kurti pilnaverÄius ryÅ¡ius su kitais ir bendrauti.
Vaikų darželio siekis – visapusiÅ¡kas asmenybÄ—s ugdymas. Pedagogai savo darbe remiasi ir analizuoja profesoriaus Howard’o Gardnerio daugialypio intelekto teorijÄ… bei siekia kuriamÄ… modelį taikyti praktiÅ¡kai. Remiantis profesoriaus H. Gardnerio daugialypio intelekto teorija kryptingai lavinami skirtingi vaikų intelektai. Tad vaikus pasitinka įvairus veiklų spektras. Grupių pedagogai atsakingai stebi ir analizuoja vaikų veiklÄ…, jų polinkius ir pomÄ—gius, kuria ugdymo(si) aplinkÄ…, skatinanÄiÄ… vaikus tyrinÄ—ti, atrasti, ieÅ¡koti, stÄ—bÄ—ti, bendradarbiauti, pažinti. Kiekvienas turi savitÄ… unikaliÄ… intelektų kombinacijÄ…. H.Gardneris mano, kad dažniausiai žmoguje dominuoja 2–3 intelekto rÅ«Å¡ys. Tas unikalumas ir apsprendžia individualų mokiniui priimtinÄ… mokymosi bÅ«dÄ…, stilių.
Programa moko vaikus kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstÅ«mimÄ…, vienatvÄ™, patyÄias ar priekabiavimÄ…, sunkius pokyÄius. Padeda suvokti ir skatina kalbÄ—ti apie savo jausmus, ieÅ¡koti bÅ«dų su tais jausmais susitvarkyti.
Lopšelio-darželio “Nykštukas“ himnas