Projektas „Mažųjų matematikų akademija“

Telšių lopšelyje-darželyje „Nykštukas“  įgyvendinamas projektas „Mažųjų matematikų akademija“, kuris  finansuojamas iš Telšių rajono savivaldybės mokyklų pažangos skatinimo lėšų .
Vaikai veikdami su  LEGO sistemingai ugdosi kÅ«rybiÅ¡kumÄ… – naudojasi logika ir problemų sprendimų bÅ«dais, generuoja idÄ—jas ir   lavina matematinius įgÅ«džius.   Å ių užsiÄ—mimų tikslas-ugdyti vaikų matematinius gebÄ—jimus, integruojant kÅ«rybiÅ¡kus ir patrauklius ugdymo(si) metodus.

Telšių lopšelyje-darželyje „Nykštukas“ rudens pradžioje pradėtas įgyvendinti mokyklų
pažangos skatinimo projektas „Būti, žaisti ir mokytis lauke“, finansuojamą iš Telšių rajono
savivaldybės mokyklų pažangos skatinimo projektų finansavimo fondo.Šio projekto tikslas-
siekiant gerinti ugdymosi kokybę, sukurti ir įgalinti į vaiką orientuotą lauko ugdomąją aplinką,
taikant STEAM metodo ir lauko pedagogikos elementus. Įgyvendinus projektą įstaigoje įkurtos
naujos lauko edukacinės erdvės ir jos įgalintos.
Pedagogams organizuota metodinė išvyka į Klaipėdoje įsikūrusį lauko darželį „Miško
mokykla“ ir organizuoti mokymai „Lauko pedagogika: metodų ir priemonių taikymas praktikoje,
edukacinių erdvių įrengimas“. Mokymų metu pedagogai įgijo lauko pedagogikos taikymo
ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams pagrindus, kuriuos pritaiko ir išbando įstaigoje.
Lopšelio-darželio lauko erdvėse įkurtos ir įgalintos tyrinėjimui, eksperimentavimui skirtos erdvės
(kiemeliai). Eksperimentavimo (STEAM) erdvė suteikia galimybę vaikams naudoti įvairias
sistemas, kurios apima judėjimą – vėjo, vandens, smėlio, galimybę analizuoti įvairius mechanizmus,
kurie padeda susipažinti su inžineriniais ir matematiniais sprendimais. Gyvosios gamtos erdvėje
įkurtos paukÅ¡Äių, vabzdžių, medžių, augalų pažinimo ir tyrinÄ—jimo priemonÄ—s: QR tentai, QR
medžių kortelės, vabzdžių ir vabalų auginimo terariumai, augalų lysvės. Meno erdvėje vaikams
suteikta galimybė kurti ir improvizuoti lauko muzikos instrumentais, išbandyti ir eksperimentuoti
piešiant ant lauko molbertų. Pedagogai nuo rugsėjo mėnesio, kartą per savaitę ugdomąsias veiklas
organizuoja ir vykdo lauko edukacinÄ—se erdvÄ—se. Projekto metu vaikų patirtys prapleÄiamos
iÅ¡vykomis ir už įstaigos ribų: prie Ilgio, Germanto ežerų, MasÄio ežero pakrantÄ™, į Varnių regioninį
parką, Platelius, Telšių miesto erdves.
Lauko pedagogikos metodai tikslingai orientuojasis į vaikų asmeninio tobulėjimo,
pasitikėjimo savimi, mokymosi rezultatų gerinimą bei kasdienio pažinimo džiaugsmo atradimą,
ugdo kÅ«rybingus, tausojanÄius aplinkÄ… ir sÄ…moningus pilieÄius visuomenÄ—je.

IÅ¡vyka – TelÅ¡iai mano miestas. Gr. „SmalsuÄiai“
Kmynai- arbatos gardumynai. Gr. „Žiniukai“
KodÄ—l Å¡altukas žiemÄ… kanda? Gr. „GudruÄiai“
Konstravimas. KalÄ—dinÄ— eglutÄ—. Gr. „KodÄ—lÄiukai“
Linksmasis konstravimas. Gr. „SmalsuÄiai“
Mankšta lauke. Gr. „Žiniukai“
Mažos mašinėlės man patinka. Gr. „Žiniukai“
Miško paslaptys. Gr. „Žiniukai“
Nuo sėklos iki sėklos. Gr. „Žiniukai“
RaidÄ—s sniege. Gr. „SmalsuÄiai“
Rudens mozaika. Gr. „SmalsuÄiai“
Saugaus eismo pamokÄ—lÄ—. Gr. „GudruÄiai“
Seklys lauke. Gr. „SmalsuÄiai“
Sportuojame lauke. Gr. „SmalsuÄiai“
Sraigių lenktynÄ—s. Gr. „SmalsuÄiai“
Žiemą lauke. Gr. „Žiniukai“
MaÅ¡inų lenktynÄ—s. Gr. „GudruÄiai“

Seklys lauke. Gr. „GudruÄiai“

 

Batų atspaudų ieÅ¡kojimas. Gr. „MažuÄiai“

 

Projektas. PasirÅ«pinkime mažaisiais draugais. Gr. „ŠnekuÄiai“

 

Rudeniniai paveikslai. Gr. „ŠnekuÄiai“

 

Sniego angelai. Gr. „ŠnekuÄiai“

 

Spalvos lauke. Gr. „MažuÄiai“

 

Žiemos futbolas. Gr. „MažuÄiai“

 

„KodÄ—lÄiukų“ vaikuÄiai stebi juos supanÄiÄ… aplinkÄ…, vykstanÄius reiÅ¡kinius ir pokyÄius. SupratÄ™,kad surinkus medžių lapus galima nuveikti kažkÄ… įdomaus,pasidarÄ— kiemo draugÄ™ kirmÄ—lytÄ™.

„KodÄ—lÄiukai“ su mokytojomis atliko STEAM veiklas. Jų metu siekÄ—me vaikams suteikti žinių apie medžius, jų reikÅ¡mÄ™ gamtai ir žmogui.

„MažuÄių“ grupÄ—je nuo 2023-01-09 iki 2023-01-31 buvo vykdomas projektas „Sniego karalystÄ— 2023“. Projekto tikslas – supažindinti ugdytinius su žiemos reiÅ¡kiniais per STEAM veiklas.
Projekto metu vaikai stebėjo, stengėsi pažinti žiemos gamtos reiškinius, juos tyrinėjant ugdymo veiklose.

Siekiant, kad vaikai nusiteiktų pramogauti, fantazuoti, kurti, formuoti sniego figÅ«ras. IÅ¡bandytų įvairias medžiagas, atrastų netikÄ—tus bÅ«dus, pavidalus Besmegeniams lipdyti, konstruoti, pieÅ¡ti ir pan. „KodÄ—lÄiukų“ grupÄ—je vykdomas projektas „Besmegenių Å¡alyje“.

 

Komentavimo galimybė išjungta.